معروف ترین افراد کوررنگ در ایران و جهان

دنیایی را تصور کنید که در آن رنگ های رنگین کمان فقط به چند رنگ محدود می شود، چیزی شبیه افراد کوررنگ. افرادی که اختلال تشخیص رنگ و یا همان کوررنگی دارند، در تمایز بین طیف های مختلف رنگها مشکل دارند و افراد مشهور نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

احتمالا محدودیت های شغلی که برای افراد کوررنگ وجود دارد بسیار نا امید کننداست که مثلا نتوانید خلبان، پلیس، برقکار یا هنرمند شوید، اما هنوز تعداد زیادی شغلهای عالی وجود دارد که جذاب هستند. به عنوان مثال، برای اینکه یک رئیس جمهور، بازیگر، نویسنده، تاجر، سرمایه گذار، تیرانداز، مسابقه دهنده، ورزشکار باشید، نیازی به دید رنگی کامل ندارید و این لیست ادامه دارد.

چه چیزی باعث کوررنگی می شود؟ علت کوررنگی
راهنمای کامل والدین برای کودکان کوررنگ
راهنمای معلمان – دانش آموزان کوررنگ

لیست معروفترین کوررنگ های جهان

در اینجا لیستی از افرادی هست که در جهان به واسطه کاری که انجام داده اند معروف هستند. این افراد یک ویژگی مشترکی دارند با هم و آن کوررنگ بودن آنهاست.

ممکن است شما تمام افراد این لیست را نشناسید که طبیعی هست. افرادی که در این لیست هستند شامل؛ هنرپیشه های معروف، هنرمندان، سیاست مداران، افرادی معروف در ساخت تکنولوژی و نرم‌افزار و حتی اینفلوانسرها می‌باشد.

 کریستوفر نولان

 ادی ردمین

 هووی مندل

 ریوز کیانو

 مارک زاکربرگ

 شاهزاده ویلیام ویندزور

 بیل کلینتون

 نیل هاربیسون

 دانیل آرشام

 لورن لانگ

 لوگان پل

 Fgteev دادی

 کاپیتان پافی

 پل هالیوود

 عالیه

 بیفل

 کارل جیکوبز

10 سوال عجیبی که مردم از کوررنگ‌ها می پرسند

20 نکته در مورد کوررنگی که باید بدانید
5 باور غلط در مورد کوررنگی

شاید شما کوررنگی ندارید و بعد از آشنایی با این موضوع کنجکاو شدید که کدوم یک از افراد معروفی که شما می‌شناسید ممکن است کوررنگ باشد. اغلب خوانندگان وبسایت خانه کوررنگی افراد کوررنگ هستند و بخش دیگری افرادی هستند که یکی از دوستان، بستگان و یا اعضای خانواده شان کوررنگی دارند.

هدف ما از درست کردن این لیست، بیان این موضوع است که با تمام محدودیت ها و چالش های هر روزه ای که افراد کوررنگ با آنها روبرو هستند هنوز فرصت‌های زیادی پیش روی آنها وجود دارد. 

در گذشته اغلب والدین یک شغل را برای مدت چند دهه انتخاب می کردند و بازنشسته می شدند. اما امروزه جوان‌ها چندین شغل را تجربه می‌کنند و مهارت های بیشتری نسبت به دیگران پیدا می کنند. پس افراد کوررنگی که شغل مورد علاقه ای داشتند و به خاطر کوررنگ بودن مجبور به انتخاب شغل دیگری هستند بدون هیچ نگرانی می‌توانند شروع به فعالیت در چندین رشته کنند و شغل خوب دیگری را برگزینند و در آن پیشرفت کنند.

7 ویژگی برتر کوررنگ ها! محاسن عجیب کوررنگی

معروف ترین افراد کوررنگ ایرانی

وقتی که میخواستم این لیست رو بنویسم خودم هم خیلی برای دونستن اینکه کدام افراد معروف ایرانی کوررنگ هستند کنجکاو بودم.

این پست در حال تکمیل است. شما هم در کامنتها میتونید در نوشتن این لیست به من کمک کنید.

خطرات پنهان نادیده گرفتن تست های کوررنگی در کودکان و بزرگسالان


آیا کریستوفر نولان کوررنگ است؟

بله، کریستوفر نولان کارگردان و تهیه کننده مورد علاقه من کوررنگی دارد. معروف ترین اثر نولان فیلم Batman است.


آیا ادی ردمین کوررنگ است؟

بله، ادی ردمین، هنرپیشه، مدل و خواننده کوررنگی دارد. ایشون برنده پنج جایزه هنری و نامزد دریافت یازده جایزه بین المللی دیگر هستند.


آیا هووی مندل کوررنگ است؟

بله، هووی مندل، کمدین کانادایی، مجری، نویسنده، هنرپیشه، صداپیشه، تهیه کننده و کارگردان کوررنگی دارد. احتمالا او رو در برنامه America’s Got Talent به یاد میارید.


آیا ریوز کیانو کوررنگ است؟

بله، ریوز کیانو هنرپیشه کانادایی زاده شهر لبنان، نویسنده، کارگردان و موزیسین کوررنگی دارد.


آیا مارک زاکربرگ کوررنگ است؟

بله، مارک زاکربرگ سازنده فیسبوک و مالک اینستاگرام و واتساپ کوررنگی دارد. گفته می‌شود رنگ لوگوی فیسبوک به خاطر کوررنگ بودن خود مارک زاکربرگ آبی رنگ است. 


آیا شاهزاده ویلیام ویندزور کوررنگ است؟

بله، ویلیام ویندزور شاهزاده انگلستان نیز کوررنگی دارد.


آیا بیل کلینتون کوررنگ است؟

بله، بیل کلینتون وکیل، سیاستمدار، و چهل و دومین ریس جمهور آمریکا کوررنگی دارد.


آیا نیل هاربیسون کوررنگ است؟

بله، نیل هاربیسون هنرمند سایبورگ بریتانیایی-ایرلندی اسپانیایی الاصل مستقر در شهر نیویورک است که کوررنگی دارد. او بیشتر به این دلیل شناخته می شود که اولین فردی در جهان است که آنتنی در جمجمه اش کار گذاشته شده است و از نظر قانونی به عنوان یک سایبورگ توسط دولت شناخته شده است. او به وسیله این آنت مجهز به یک تراشه، قادر است با شنیدن صداهایی متفاوت، رنگ ها را از هم تشخیص دهد. در واقع او رنگ ها را می‌شنود بیشتر تا اینکه بتواند ببیند.

جدیدترین روش های درمان قطعی کوررنگی

کارشناس کوررنگی | معمار و طراح خالق اولین دوره های آموزشی برای افراد کور رنگی در جهان. در سال 2018 تصمیم گرفتم محصولی بسازم که تمام عمرم به عنوان یک کوررنگ به آن نیاز داشتم. در طول سالها فعالیت دوره های مخصوص کودکان و الدین، هنرمندان، معلمین، و دوره آموزش جامع به این آموزش ها اضافه شد. هم اکنون می توانید به صورت رایگان به تمام این دوره ها دسترسی داشته باشید (دوره ها به زبان انگلیسی می باشد). www.colorblindguide.com