5 شغلی که کوررنگ ها باید از آنها اجتناب کنید

بعض از شغل ها مناسب افرادی که کوررنگی دارند نیستند. این محدودیت در بعضی از شغل ها طبق قانون کشور هست و در بعضی موارد دیدن همه رنگ ها لازمه یک شغل است.

انتخاب مسیر شغلی مناسب برای یک فرد کوررنگ همیشه آسان نیست. برخی از افرادی که مسیر شغلی اشتباهی را انتخاب می‌کنند، نمی‌دانند که این مسیر چه تأثیری بر آینده و زندگی آنها خواهد داشت.

زمانی که شغلی را انتخاب می کنید که در آن با چالش های مربوط به رنگ ها مواجه شوید یا به دلیل کوررنگی برای آن کار واجد شرایط نباشید، می تواند یک تجربه واقعاً ناامید کننده باشد.علاوه بر آن این موضوع می تواند فشار زیادی را در محیط کارتان به شما وارد کند. در نتیجه، بسیاری از افراد کوررنگ بعد از مواجه شدن با مشکلات کوررنگی در کار به تغییر شغل فکر می کنند.

بنابراین برای جلوگیری از این تجربه ناخوشایند در آینده، لازم است که افراد کوررنگ در مراحل اولیه انتخاب شغلی درستی داشته باشند.

برای انتخاب شغل مناسب، ابتدا باید اون شغل را بررسی و امتحان کنید تا در مورد چالش هایی که ممکن است با آنها روبرو شوید دقیقا آگاه باشید. تنها به دنبال علاقه خود نباشید.

7 ویژگی برتر کوررنگ ها! محاسن عجیب کوررنگی

هنگام بررسی گزینه های شغلی، بسیار مهم است که شایستگی های خود را ارزیابی کنید و ببینید که آیا به آموزش اضافی نیاز دارید یا خیر، و اینکه چه قسمتی از کار مرتبط با رنگ ها می باشد. در کل با توجه به نوع کوررنگی افراد شرایطشان میتواند متفاوت از هم باشد.

اگر فرزند شما کوررنگ است، بهتر است ازمحدودیت هایی که در انتخاب بعضی از شغل ها وجود دارد مطلع باشید. برای مطالعه راهنمای کامل والدین با فرزند کوررنگ این مقاله را مطالعه کنید.

حتما قبل از انتخاب کار و یا رشته اطمینان حاصل کنید که انجام آن کار برای افراد کوررنگ مجاز می باشد.

جدیدترین روش های درمان قطعی کوررنگی

5 شغلی که باید به عنوان یک فرد کوررنگ از آنها اجتناب کنید

در لیست زیر به برخی از حرفه هایی که ممکن است برای افراد کوررنگ بسیار پر چالش باشد و یا حتی ممنوع باشد اشاره کرده ایم.

شغل-های-مناسب-برای-افراد-کوررنگ
آیا کوررنگ میتواند خلبان شود؟ آیا کوررنگ میتواند دکتر شود؟ شغل افراد کوررنگ

کشورهای مختلف قوانین متفاوتی دارند، بنابراین قبل از هر تصمیمی لطفاً با سازمانی که می‌خواهید برای آن کار کنید تماس بگیرید.

20 نکته در مورد کوررنگی که باید بدانید
10 سوال عجیبی که مردم از کوررنگ‌ها می پرسند
5 باور غلط در مورد کوررنگی

1. مشاغل نظامی

جنبه های عملیاتی یا ایمنی برخی از مشاغل نظامی نیازمند توانایی تشخیص بین رنگ ها می باشد، به ویژه رنگ هایی که برای چراغ های سیگنال استفاده می شود. از آنجایی که ایمنی دلیل اصلی این الزام است، هرگز از این استاندارد چشم پوشی نمی شود.

ناتوانی در تشخیص طیف های رنگ قرمز از سبز، مانع از انجام برخی از شغل ها تخصصی نظامی مثل خلبانی می شود. بسیاری از مشاغل نظامی در ابتدای درخواست ورود شما شامل امتحاناتی می باشند که یکی از آنها آزمون تشخیص بینایی و تست کورررنگی می باشد.

مشاغل برتر نظامی برای کوررنگ ها

در حالی که ممکن است همه مشاغل نظامی و یا ارتشی برای کوررنگ‌ها باز نباشد، آنها همچنان می‌توانند در بخش هایی که در آن ها نیاز به تشخیص رنگ ها حیاتی نیست مشغول به کار شوند.

برخی از مشاغل مناسب که ممکن است واجد شرایط آنها شوید عبارتند از:

خدمتکار ، دستیار ، مدیر مالی، منابع انسانی، نگهداری تجهیزات، نصب نرم‌افزار، زبان‌شناس منطق رمزنگاری، نگهدارنده سیستم‌های اطلاعات نظامی، تحلیلگر اطلاعات سیگنال‌ها، رهگیری انتقال رادیویی خارجی، مکانیک، ماشین‌کار، نیروی انتظامی، پلیس نظامی، کارشناس توقیف/اسکان مجدد، تبلیغات، سرگرمی، روابط عمومی، عضو گروه ویژه، کارشناس امور عمومی، اخبار، نوشتن و ویرایش مقاله، عکس‌برداری، کار با رسانه، اپراتور حمل و نقل موتوری ، متخصص باربری، متخصص مراقبت های بهداشتی، متخصص پارالگال و …

2. مشاغل پزشکی

در خیلی از کشور های دنیا داشتن کوررنگی مانع از تحصیل فرد کوررنگ در رشته پزشکی نمی شود. ولی این موضوع از چالش ها و سختی هایی که یک پزشک کوررنگ در طول دوران کاری خود به طور روزمره با آن مواجه خواهد شد نمیکاهد.

در یک مطالعه، از پزشکان کوررنگ در مورد شایع ترین مشکلات ناشی از کوررنگی سؤال شد:

تغییر رنگ بدن مانند رنگ پریدگی، سیانوز، یرقان و قرمز گیلاسی

بثورات و اریتم پوست

نمودارها، اسلایدها، چاپ ها و کدها

نوارهای آزمایش خون و ادرار

افتالموسکوپی

خون یا صفرا در ادرار، مدفوع، خلط یا استفراغ

اتوسکوپی

طبق وب سایت کوررنگی، تشخیص های پزشکی زیادی وجود دارد که به طور مستقیم مربوط به رنگ ها نمی شود. به طور کلی این پذیرفته شده است که پزشک کوررنگ شما به خوبی یک پزشک غیر کوررنگ عمل می کند. همچنین بر اساس قضاوت نادرست پزشکی که دارای اختلال تشخیص رنگ است، واقعاً هیچ خطای جدی شناخته نشده است.

اما با این حال، شرایطی وجود دارد که کوررنگی می‌تواند دلیل تصمیم‌های اشتباه باشد:

اگر یک علامت کوچک مرتبط با تغییر رنگ برای درمان درست ضروری باشد.

اسکن یک منطقه برای تشخیص ویژگی های کوچک (باسیل ها، راش ها، …).

چه چیزی باعث کوررنگی می شود؟ علت کوررنگی
راهنمای کامل والدین برای کودکان کوررنگ
راهنمای معلمان – دانش آموزان کوررنگ

3. خلبان

یک فرد کور رنگی با اختلال تشخیص رنگ خفیف می تواند خلبان شود، به شرطی که بتواند توانایی خود را در شناسایی رنگ های مختلف که مربوط به وظایفش است نشان دهد، اما اگر شما کاملاً کور رنگ هستید، نمی توانید خلبان شوید.

دیدن صحیح رنگها برای تشخیص چراغ های موقعیت هواپیما، سیگنال های تفنگ نوری، چراغ های فرودگاه، نشانگرهای شیب نزدیک و نمادهای نمودار، به ویژه در شب ضروری است.

قبل از بررسی الزامات، باید بدانید که کشورهای مختلف قوانین متفاوتی دارند، بنابراین قبل از اینکه شغل رویایی خود را رها کنید، مستقیماً با سازمانی که دوست دارید در کشور خود برای آن کار کنید، تماس بگیرید.

4. طراح و هنرمند

انتخاب رنگ یک فرآیند پیچیده است که نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق دارد، اما انتخاب یک پالت رنگ کامل برای طراحی شما می تواند حتی پیچیده تر هم باشد.

اما واقعا اگر شخصی کور رنگ باشد می تواند هنرمند شود؟ بله البته!

هنر جنبه ها و مدل های گوناگونی دارد، و فقط مرتبط با رنگ ها نیست. هنر این است که چگونه می‌توانید چیزی را به وسیله آنچه که دارید بیان کنید.

به عنوان یک هنرمند شما باید درباره موارد زیر یاد بگیرید:

  1. اصول اولیه در مورد رنگ ها و طرح های رنگی
  2. تئوری رنگ و تکنیک های تطبیق رنگ
  3. روانشناسی رنگ ها
  4. نحوه استفاده از انتخابگر رنگ و کدهای رنگ در نرم افزارها را بیاموزید
  5. درباره رنگ پیش زمینه و رنگ پس زمینه مناسب بیاموزید

یادگیری این موارد برای شخصی که کوررنگی دارد خیلی آسون نیست ولی این موارد میتواند کمک بسیار زیادی در طول دوران کاری به شما بکند. شما نباید امید خود را برای کاردر طراحی و یا هنرمند شدن از دست بدهید فقط به این دلیل که کور رنگ هستید.

آیا یک فرد کوررنگ می تواند طراح شود؟ | نکات تخصصی
کوررنگ ها چطور می بینند؟ عکس های شبیه سازی شده کوررنگی

5. مشاغل مرتبط با رنگ ها

یک فرد کوررنگ باید از مشاغلی که در آن شناسایی صحیح یک رنگ خاص برای عملکرد آنها یا ایمنی دیگران حیاتی است اجتناب کند، مانند مشاغل زیر:

برق کاری، کارمند فروش در مغازه رنگ، خیاط/خیاط، جراح، ویرایش عکس، شیمیدان، آتش نشانی، راننده عمومی، رانندگان کامیون و…

کارشناس کوررنگی | معمار و طراح خالق اولین دوره های آموزشی برای افراد کور رنگی در جهان. در سال 2018 تصمیم گرفتم محصولی بسازم که تمام عمرم به عنوان یک کوررنگ به آن نیاز داشتم. در طول سالها فعالیت دوره های مخصوص کودکان و الدین، هنرمندان، معلمین، و دوره آموزش جامع به این آموزش ها اضافه شد. هم اکنون می توانید به صورت رایگان به تمام این دوره ها دسترسی داشته باشید (دوره ها به زبان انگلیسی می باشد). www.colorblindguide.com